El teorema d'Euler
El teorema d'Euler ens diu que C + V = A + 2
Ex: un tetraedre té 4 cares, 6 arestes i 4 vèrtexs.
4 + 4 = 6 + 2
jueves, 3 de noviembre de 2011
Figures i Cossos Geomètrics
Tipus de poliedres
Hi han dos tipus de poliedres: còncau i convex.
Un polígon convex és un polígon en el qual tots els angles interiors mesuren menys de 180 graus.
Un polígon còncau és aquell polígon en que un dels seus angles fa més de 180 graus
Hi han dos tipus de poliedres: còncau i convex.
Un polígon convex és un polígon en el qual tots els angles interiors mesuren menys de 180 graus.
Un polígon còncau és aquell polígon en que un dels seus angles fa més de 180 graus
FIGURES I COSSOS GEOMÈTRICS
Comencem segon tema: Figures i cossos geomètrics.
Poliedre: És un cos geomètric la superfície del qual es composa d'una quantitat finita de polígons plans.Consta de cares, arestes, i vèrtex.
Poliedre: És un cos geomètric la superfície del qual es composa d'una quantitat finita de polígons plans.Consta de cares, arestes, i vèrtex.
Poliedre dodecaedre
(12 cares, 30 arestes, 20 vèrtex)
martes, 1 de noviembre de 2011
Diagrames (Enquesta)
Amb les dades de l'enquesta hem fet un diagrama de barres, un diagrama de sectors i un diagrama de punts i línies.
Diagrama de barres
Diagrama de punts i línies
Diagrama de sectors
Per fer el diagrama de sectors hem utilitzat la freqüència absoluta.
Hem obert un full d'excel i hem multiplicat la freqüència absoluta per 360 i després el resultat l'hem dividit pel total de dades (24).
Diagrama de barres
Diagrama de punts i línies
Diagrama de sectors
Per fer el diagrama de sectors hem utilitzat la freqüència absoluta.
Hem obert un full d'excel i hem multiplicat la freqüència absoluta per 360 i després el resultat l'hem dividit pel total de dades (24).
Enquesta classe
Hem fet una enquesta sobre els animals que tenen les alumnes a classe.
Hem calculat la freqüència absoluta, relativa, absoluta acumulada i relativa acumulada d’aquestes dades.
Hem calculat la freqüència absoluta, relativa, absoluta acumulada i relativa acumulada d’aquestes dades.
Animals | Alumnes | Freq.Absoluta (fi) | Freq.Relativa (hi) | Freq.Absoluta Acumulada | Freq.Relativa Acumulada |
Gossos | 5 | 5 | 5/24= 0'21 | 5 | 5/24 = 0'21 |
Gats | 6 | 6 | 6/24= 0'25 | 11 | 11/24 = 0'46 |
Ocells | 4 | 4 | 4/24= 0'17 | 15 | 15/24 = 0'63 |
Rossegadors | 6 | 6 | 6/24= 0'25 | 21 | 21/24 = 0'88 |
Altres | 3 | 3 | 3/24= 0'13 | 24 | 24/24 = 1 |
Diagrama de línies
Els diagrames de línies s'utilitzen per mostrar l'evolució temporal d'una variable o per representar la mateixa variable de diferents individus en un mateix espai de temps.
A l'eix horitzontal hi ha les notes possibles dels alumnes, i a l'eix vertical hi ha la quantita d'alumnes que han tret una nota (x).
A l'eix horitzontal hi ha les notes possibles dels alumnes, i a l'eix vertical hi ha la quantita d'alumnes que han tret una nota (x).
Diagrama de barres
Els diagrames de barres: S'utilitzen en variables qualitatives i quantitatives amb pocs valors possibles.
Les dades estan basades en les notes que han tret cadascun dels alumnes.
A l'eix horitzontal hi ha les notes, i a l'eix vertical hi ha la quantitat d'alumnes que han tret una nota(x).
Les dades estan basades en les notes que han tret cadascun dels alumnes.
A l'eix horitzontal hi ha les notes, i a l'eix vertical hi ha la quantitat d'alumnes que han tret una nota(x).
Suscribirse a:
Entradas (Atom)