martes, 1 de noviembre de 2011

Enquesta classe

Hem fet una enquesta sobre els animals que tenen les alumnes a classe.
Hem calculat  la  freqüència absoluta, relativa, absoluta acumulada i relativa acumulada d’aquestes dades.


Animals
Alumnes
Freq.Absoluta (fi)
Freq.Relativa (hi)
Freq.Absoluta Acumulada
Freq.Relativa Acumulada
Gossos
5
5
5/24= 0'21
5
5/24   = 0'21
Gats
6
6
6/24= 0'25
11
11/24 = 0'46
Ocells
4
4
4/24= 0'17
15
15/24 = 0'63
Rossegadors
6
6
6/24= 0'25
21
21/24 = 0'88
Altres
3
3
3/24= 0'13
24
24/24 = 1

Diagrama de línies

Els diagrames de línies s'utilitzen per mostrar l'evolució temporal d'una variable o per representar la mateixa variable de diferents individus en un mateix espai de temps.

A l'eix horitzontal hi ha les notes possibles dels alumnes, i a l'eix vertical hi ha la quantita d'alumnes que han tret una nota (x).

Diagrama de barres

Els diagrames de barres: S'utilitzen en variables qualitatives i quantitatives amb pocs valors possibles.
Les dades estan basades en les notes que han tret cadascun dels alumnes.
A l'eix horitzontal hi ha les notes, i a l'eix vertical hi ha la quantitat d'alumnes que han tret una nota(x).

lunes, 26 de septiembre de 2011

Diagrama de Sectors


Diagrama de sectors: S'utilitza per comparar les diverses modalitats d'un caràcter 

Hem obert un full excel i hem introduït les dades. Hem multiplicat cada dada per 360 i després l'hen dividit pel total de dades (34).


jueves, 22 de septiembre de 2011

Primer dia

El primer dia vam estudiar les taules de freqüència:

Freqüència absoluta: és el total de les dades.
Freqüéncia relativa: és la freqüència relativa entre el total de dades.

Freqüència absoluta acumulada: ha de donar al final el número total de dades.
Freqüència relativa acumulada: és la freqüència absoluta cumulada entre el total de dades.


QUALIFICACIONS
NOMBRE
D’ALUMNES
FREQ. ABSOLUTA (fi)
FREQ. RELATIVA (hi)
FREQ. ABSOLUTA ACUMULADA (Fi)
FREQ. RELATIVA ACUMULADA (Hi)
0

1
1
0.03
1
1/34= 0’02
1

2
2
0.05
3
3/34=0’08
2

1
1
0.03
4
4/34=0’11
3

2
2
0.05
6
6/34=0’1
4

3
3
0.08
9
9/34=0’26
5

6
6
0.17
15
15/34=0’44
6

5
5
       0.14
20
20/34=0’58
7

6
6
0.17
26
26/34=0’76
8

5
5
0.14
31
31/34=0’91
9

2
2
0.05
33
33/34=0’97
10

1
1
0.03
34
34/34=1